Powrót do szkoły we własnym stylu, czyli szkolna wyprawka DIY
Powrót do szkoły we własnym stylu, czyli szkolna wyprawka DIY

Powrót do szkoły we własnym stylu, czyli szkolna wyprawka DIY

Przed nami kolejny rok szkolny. Pewnie część z nas gorączkowo szuka już niezbędnych każdemu uczniowi artykułów biurowych. Czy przypadkiem nie dajemy się zwariować modzie?

Ostatnio natknęłam się na rozmowę w śniadaniowej telewizji w czasie której rozważano jakie jest tegoroczne „must have” uczniów szkoły podstawowej. Oczywiście królowały piórniki, plecaki, kredki, bidony, lunch box’y i inne niezbędne elementy wyprawki szkolnej opatrzone postaciami znanych bajek. Całość okraszona komentarzami mam, które zgodnie twierdziły, że dla nich nie istotne co jest na rzeczach dziecka, ani ile kosztują – ważne, by dziecku dobrze się tym pracowało.

Cóż – pomyślałam – widocznie zerkając na obrazek Elzy albo Lorda Vadera, dziecko od razu nabiera ochoty do rozwiązywania zadań. Szczerze mówiąc, jako nauczyciel klas 1-3 nie spotkałam się z takim zjawiskiem, ale to może tylko moje niedopatrzenie. A jak na cenę wpływa udostępniony wizerunek wytwórni Disney’a? Szkoda myśleć. Bo nad jakością nie warto się zatrzymywać – dla mnie kwestia sporna.

Idąc tym tropem, postanowiłam wyszukać proste i przyjemne dla oka pomysły na to, jak przerobić lub stworzyć oryginalne, wykorzystujące kreatywność dziecka elementy szkolnej wyprawki. Z pewnością takie zeszyty, zakładki czy przyborniki sprawią, że nasza pociecha nie tylko zabłyśnie na tle klasy oryginalnością, ale też będzie je szanowała i pilnowała jak oka w głowie! A to chyba jeden z mocniejszych argumentów 😉

Oto kilka ciekawych propozycji, na które udało mi się natknąć w sieci (wystarczy kliknąć):

Pomysłów w sieci znajdziemy co nie miara! Każdy można dowolnie modyfikować i dostosowywać do zainteresowań naszego dziecka, a jednocześnie świetnie bawić się i rozwijać przy tworzeniu takich gadżetów. Dlaczego więc nie spróbować?

Przyjemnego majsterkowania!

About The Author

Pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny, ukończyła Studium terapii przez Sztukę przy Teatrze Ludowym w Krakowie oraz studia podyplomowe z arteterapii pod okiem Wiesława Karolaka. Ma wieloletnie doświadczenie pracy z dziećmi oraz młodzieżą, z którymi uwielbia pracować stosując różnorodne formy działań, zachęcające do kreatywności i rozwijania potencjału młodego człowieka. Uwielbia podróże i teatr. Niejednokrotnie działała na scenie, ale także jako instruktor zajęć teatralnych wykorzystujących formę Czarnego Teatru.

Related posts

Leave a Reply