Kampanie społeczne w projekcie „Dziewczyny budują”
Kampanie społeczne w projekcie „Dziewczyny budują”

Kampanie społeczne w projekcie „Dziewczyny budują”

Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin wspólnie z norweskim partnerem Norsensus Mediaforum zrealizowało projekt „Dziewczyny budują”.  Skierowany był on do dziewcząt w wieku 12 – 16 lat z województwa podkarpackiego, jak również do edukatorek czyli osób zawodowo pracujących z młodzieżą. Projekt zakładał rozwój społeczny uczestniczek, wsparcie ich w budowaniu silnej osobowości i pewności siebie, aby mogły śmiało kroczyć przez życie. Dziewczyny wzięły też udział w warsztatach, które pokazały im jak skutecznie walczyć ze stereotypami dotyczącymi płci i jak radzić sobie z trudnymi i stresującymi sytuacjami oraz jak stawać w swojej obronie i wyznaczać granice.

W ramach projektu uczestniczki przygotowały trzy kampanie społeczne:

Kampania społeczna ROZMOWA = ŻYCIE została skierowana do nastolatek i nastolatków, a także osób z ich bliskiego otoczenia czyli rodziców, nauczycieli, przyjaciół i rówieśników. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na problemy z jakimi boryka się współczesna młodzież Kampania porusza temat problemów psychicznych, które są często przyczyną depresji i podejmowania prób samobójczych.
To również zaproszenie młodzieży do rozmowy o swoich kłopotach, o tym co ich martwi i trapi, jak również apel do osób z bliskiego środowiska aby baczniej obserwowali i zwracali uwagę na sytuacje kryzysowe, w której znajdują się młodzi ludzie.

 

 

„Młody Głos Ma Moc” to wyjątkowa kampania społeczna skierowana do młodych osób, zwłaszcza dziewcząt. Ponieważ duża liczba młodych kobiet czuje, że nie jest odpowiednio reprezentowana w życiu społecznym i politycznym, jak również nie ma realnego wpływu na to co dzieje się w ich najbliższym otoczeniu. Kampania ta, ma celu zachęcenie ich, aby już od najmłodszych lat śmiało angażowały się w życie społeczne i polityczne. np. poprzez wzięcie udziału w wyborach do Młodzieżowej Rady Miasta lub Gminy. To bardzo ważne aby młodzi ludzi podejmowali decyzję, które mają wpływ na rozwój miejscowości w której mieszkają.

Wyjątkowa kampania społeczna pt. „Słowa Mają Moc” została wykonana w formie animacji. Skierowana jest do młodych osób oraz ich otoczenia czyli rodziców, nauczycieli, rówieśników itd. Jej celem jest zwrócenie uwagi jak dużą moc mają słowa wypowiadane do drugiej osoby. „jesteś kapuś”, „zrób coś ze sobą”, „nie znasz się nawet na Tik Toku”, „nie jesteś jak my” takie przykre słowa i zachowania dyskryminacyjne zwiększają szansę na wystąpienie samookaleczeń i zwiększają ryzyko podejmowania prób samobójczych wśród dzieci młodzieży.
„Jesteś dla nas ważna”, „Masz prawo czuć się źle”, „Kocham cię taką jaką jesteś” , „Jestem dumny, że jesteś moją córką”, „Szanuje twoje zdanie”, „Jestem tutaj jeśli potrzebujesz mojej pomocy” to słowa które budują poczucie wartości i pewność siebie w drugim człowieku, dają mu wsparcie.
Słowa Mają Moc dlatego wykorzystaj ją mądrze.

Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.

About The Author

Related posts

Leave a Reply

Skip to content